perjantai 3. toukokuuta 2013

Tasatunnit ja puolet tunnit

Tänään kertasimme kellonaikoja. Olen huomannut, että rastitehtävät ovat mieluisia oppilaille ja he tekevät niitä innokkaasti. Tänään käytävällä oli  kahdeksan rastia. Ryhmä kerrallaan lähti rasteja etsimään mukanaan oma kello. Rastilla tuli kello laittaa siihen kellonaikaan, mitä rastilla luki.

Rastilla 2 kello on puoli 7. (Todellisuudessa kellonaikakortti oli aina väärinpäin, rastille tultaessa se käännettiin oikeinpäin.)
Tämän jälkeen piti mennä pulpetin luo ja piirtää monisteelle kellonaika oikein sekä vielä kirjoittaa kellonaika.

Sama kellonaika piirtäen ja kirjoittaen.

Lopputunnista teimme vielä niin, että oppilaat laittoivat ensin kelloonsa ilmoittamani kellonajan. Tämän jälkeen seurasi kysymyksiä: "Paljonko kello on kaksi tuntia myöhemmin?" "Paljonko kello oli tunti sitten?" Oppilaat näyttivät vastauksensa nostamalla kellon ylös.


Luokkamme kello.Kukan lehdet muistuttamassa viisareista: lyhyempi on tuntiviisari ja pidempi minuuttiviisari. Idea Pinterestistä.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti